Levenskunst ABC; Emotionele Ervaringen


Het bereiken van flow en piekervaringen daar is het waar het om gaat. Volledig opgaan in het moment, creëren met wat er voor handen is aan kennis en vaardigheden en bewust zijn. In je werk, in contact met anderen mensen maar ook zoiets ogenschijnlijks simpels als je handen wassen en een trap oplopen.

Na meer dan twee maanden geen blog te hebben geplaatst zou ik willen zeggen dat ik voortdurend in een staat van flow en piekervaringen heb geleefd. Dat is natuurlijk niet waar. Maar ik mag wel zeggen dat de afgelopen maanden voorbij gevlogen zijn. Met onder andere als hoogtepunten het Social Media Power Event (#SMPE) op 16 juni in Nootdorp en de Powerpoint vs Prezi battle natuurlijk, op 27 juni in Utrecht. Maar daarover meer na dit negende deel van levenskunst ABC (Bron: Academie voor Levenskunst België) een korte beschrijving van verschillende gedragingen en houdingsaspecten met betrekking tot emotionele ervaringen.

Neurotisch gedrag
Beleeft weinig emotionele hoogtepunten of intense momenten van flow in het heden.
Niet in staat angst voor de toekomst en prestatiegericht denken te overstijgen.
Niet in staat tot echte “natuurlijke hoogtepunten”. Voelt zich emotioneel vaak “dof” of “gedrukt”

Normaal gedrag
Beleeft emotionele hoogtepunten en flow maar vraagt zich af waarom ze niet “intenser” zijn en niet vaker voorkomen en waarom het leven vaak zo saai en drukkend is. Accepteert doorgaans dat “het leven nu eenmaal zo is” zonder zich af te vragen wat hij kan doen om “intenser” te leven.

Levenskunst
Is in bijna alle activiteiten in staat “flow” en “piekervaringen” te bereiken omdat hij die ervaringen in zijn leven centraal stelt, succes gericht denken en prestatieangst overstijgt en creatief denkt over hoe hij nu meer kwaliteit van het leven kan beleven.

Social Media Power Event
Het #SMPE was een feestje, een dag die letterlijk en figuurlijk voorbij vloog. Er is al heel veel over geschreven en geblogd. Mijn favoriete reflectie op die dag is van Wendy Brosius .

Seneca Advies
Amy van Son over Social Branding

Ik kijk er met veel plezier op terug. Voor mij geldt nog steeds dat Social Media naast een zakelijke kans met name een menselijke kans is, om op je zelf te reflecteren, om te oefenen, en natuurlijk om te leren. Wees nieuwsgierig! Meer blogs over het #SMPE vind je hier.

 

Powerpoint vs Prezi Battle 2011
Een ander hoogtepunt was natuurlijk de Powerpoint vs Prezi Battle 2011 die mij geheel onverwacht in de schoot viel. Zijdelings informeerde ik naar de mogelijkheden om de Battle te bezoeken en hoe of waar ik me kon melden, toen ik en passant gevraagd werd mee te ‘strijden’ door Jan Willem Alphenaar. Aangezien ik nieuwsgierigheid promoot kon ik die kans niet laten gaan!

Seneca Advies

Amy van Son over Helden Powerpoint vs Prezi Battle 2011

Ik won mijn persoonlijke battle en kwam met de beste vier op het podium te staan met mijn Prezi over Helden gebaseerd op Joachim Duyndam’s college over voorbeeldfiguren. De winnaar Ivan Bartholomeus van ‘Brand me up’ won de battle met zijn Prezi over de kip en het ei glorieus! Naast mijn ‘strijd’ maakte ik ook de foto’s die dag van de battle waar Ivan met zijn materiaal dit geweldige filmpje van maakte.

Powerpoint vs Prezi Battle 2011 the day after
Een treffend verslag en de conclusie over de #Battle2011 vind je hier van Jerre Maas

Op mijn blog van Social Seneca | Human Media zal ik heel binnenkort uitgebreid vertellen over het #SMPE en over de Powerpoint vs Prezi Battle.
Ik ben al die flow en piekervaringen nog even aan het verwerken.

Wat waren jouw flowervaringen vandaag?

Over Seneca Advies Loopbaanbegeleiding en Coaching by Amy van Son

Seneca Advies | 026 | Loopbaanbegeleiding | Coaching | Independent thinker | Positive | Wide range of perspective | Human, and you?
Dit bericht werd geplaatst in #Battle2011, #SMPE, Amy van Son, Arnhem, Levenskunst, Nieuwsgierig, Uncategorized en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie